Omschrijving

Mijn monoprints zijn gebaseerd op de herbestemming van onnodige consumptiegoederen, gevonden of weggegooid. Ik gebruik ze als een drukbaar oppervlak om hun textuur, esthetiek en, indien mogelijk, hun geschiedenis op papier te onthullen. Ik laat graag zien wat niet meteen zichtbaar is voor het oog: de groeven van een LP, het gaas van een versleten sok, de fijnheid van een borduurwerk, het ontwerp van een verpletterde blik. Het is een spontaan werk dat me in staat stelt in dialoog te gaan met mijn omgeving en actuele uitdagingen te bevragen, zoals consumptie, uitbesteding en feminisme. Ik gebruik katoenen papier, gerecycled papier of zelfs handgemaakt papier dat ik maak van mijn oude gravures. In plaats van een klassiek transferproces te gebruiken, inkt ik meestal het object zelf, dat ik vervolgens direct op het papier afdruk door het onder de pers of roller te laten gaan. Het papier absorbeert de inkt en reproduceert het reliëf van het object, waardoor het een unieke textuur krijgt.



Biografie

Sinds 1984, toen ik als advocaat en bemiddelaar werkte, groeide mijn interesse in kunst en droeg het bij aan een persoonlijke metamorfose. In 2009, toen ik naar Houston verhuisde, besloot ik mijn energie te richten op mijn artistieke vaardigheden en volgde ik cursussen in prentkunst aan de Glassell School of Art, MFAH. Ik exposeer in galerieën, kunstbeurzen en solo- of groepstentoonstellingen zowel nationaal als internationaal. Ik geniet vooral van experimentele samenwerkingen met andere kunstenaars: “Laundry” met JeanF Jans (2013 en 2014), “Bach à 4 mains” met de Italo-Franse componist Tiziana De Carolis (2015), “How would you like to be Remembered” met schrijver en regisseur Clara Ploux (2016), “Dry Feet, a night for relief”, een installatie en videoprojectie met Pablo Gimenez Zapiola (2017), “L’enclos, cet horizon qui nous poursuit”, een kunstenaarsresidentie met 9 deelnemers in België (2018). Sinds 2021 zet ik mijn werk voort in Brussel.



Werken