“Creativiteit is de centrale pijler van onze aanpak. We passen onze activiteiten aan op basis van de leeftijd en interesses van de deelnemers, en moedigen hen aan om samen na te denken over verschillende thema’s zoals netheid, samenleven, pesten, tolerantie, enz. Deze benadering stimuleert niet alleen expressie en delen, maar ook een gevoel van wederzijdse hulp. Op basis van deze gezamenlijke reflecties begeleiden we hen in een creatieve samenwerking om aan het einde van de opleiding een korte film te maken.
Leren door plezier en wederzijdse hulp staat centraal in onze methode. We geven de voorkeur aan speelse experimenten; door samen plezier te maken, verbreden we hun horizon en verrijken we hun perspectieven. Bij ons staat de concrete ervaring en het spel boven theorie en techniek, wat een dynamische en interactieve leeromgeving bevordert.
Focus op verbeelding, creativiteit en expressie
Ontwikkelen van talenten :
Geef jongeren (die minder kansen hebben in het leven) de mogelijkheid om hun vaardigheden te onthullen en hun potentieel te vergroten door middel van relevante en toegankelijke opleidingen. Laten we nieuwe toekomstperspectieven openen en hen het verlangen geven om te creëren en te ondernemen.
Leren en elkaar helpen terwijl we plezier hebben
De nadruk ligt op experimenteren, en door samen plezier te maken, verbreden we hun visie.
We geven de voorkeur aan ervaring en spel, in plaats van theorie of techniek.
Stimuleren van leren en het planten van de zaden van ondernemerschap.
De echte motor van verandering is de mens, de toekomst is die van de toekomstige ondernemers, makers, arbeiders, onderzoekers… Laten we de jongere generaties het verlangen geven om te ondernemen en laten we menselijk kapitaal de belangrijkste troef van deze revolutie maken. Laten we werkzoekenden ook de mogelijkheid geven om gemakkelijker werk te vinden door het opdoen van nieuwe vaardigheden.
- Zullen we de moed hebben om de wereld van morgen te bedenken en vorm te geven?
- Zullen we acteurs of toeschouwers zijn van deze verandering?
- Geven we de jongere generaties de middelen om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan?