Omschrijving

Hoe kunnen we elkaar begrijpen ondanks onze verschillen? We zijn geen sociologen, maar we proberen na te denken. Zelfs als we het niet helemaal begrijpen, willen we ons baseren op Pierre Bourdieu’s theorie van cultureel kapitaal: “De primaire functie van kunst is sociaal… Culturele praktijk dient om klassen en klassenfracties te onderscheiden, om de dominantie van de ene door de andere te rechtvaardigen.” Hoe kunnen twee mensen die drastisch tegenovergesteld zijn in taal, lichaamstaal, kleding en wereldbeeld een manier vinden om zich te verenigen, samen te leven of zelfs van elkaar te houden? Dit is de vraag die we willen onderzoeken in onze zoektocht naar verbinding en vriendelijkheid tussen ons, de tweebenige wezens met gladde huid en opponeerbare duimen.



Biografie

NICOLAS BAUDART behaalde een gespecialiseerd diploma in muziekonderwijs in klassieke percussie, maar stapte over naar de circuskunsten na meer dan 20 jaar toegewijde muzikale praktijk. Hij haalde zijn jongleerobjecten tevoorschijn en begon workshops en trainingen te volgen die verband houden met circuskunsten. Hij ontdekte en beoefende clownsspel met Carina Bonan en Franfran bij Espace Catastrophe. Hij volgde ook verschillende acro-danslessen om zijn bewegingbewustzijn te verfijnen. Nicolas sloot zich aan bij een fanfare met Clowns Zonder Grenzen. Hij mede-oprichtte het gezelschap “Bisous pour Mamie.” Hij treedt regelmatig op bij verschillende evenementen met zijn solo diabolo act, Wals voor een Paar Sokken door Boujoux Bécot.

YOANN DESAGHER ontdekte na verschillende theateropleidingen en actieve deelname aan diverse toneelstukken jongleren tijdens een reis naar Mexico met het gezelschap Nomads United. Later voltooide hij een seizoen met het “Bliss Circus.”



Werken